TDC Forum
Svar
Senior bruger
RandiC
Registreret: ‎14-12-2010

optag og/eller se

Meddelelse 1 af 5 (1.136 visninger)

I maj købte jeg HomeTrio med optag og HD pakkerne.

Ved salget fik jeg oplyst at "det var så smart, at jeg kunne se et program mens jeg optog et andet".

Det har også virket indtil i sidste uge.

Jeg har været så tilfreds, at jeg har anbefalet HomeTrio til alle og enhver, bl.a. min nabo, der så fik det installeret i sidste uge !!!!

Nu kan jeg ikke længere se og optage, men kun se eller optage !!!

Ved kontakt med diverse TDC medarbejdere i dag fik jeg oplyst, at linien ikke kunne bære mere!!

Det vil altså sige, at da vores nabo fik HomeTrio gik det ud over liniens kapacitet.

Så fra nu af vil jeg fraråde alle i nabolaget at få HomeTrio, da min forbindelse åbenbart kan risikere, at bliver yderligere forringet.

Gad vide om TDC har tænkt sig at rette op på det eller om vi skal finde alternativer ??

vh/Randi

Senior bruger
RandiC

Sv: optag og/eller se

Meddelelse 2 af 5 (1.093 visninger)

kunne godt tænke mig at høre fra TDC eller andre, om min teori om, at jo flere, der kommer på vores åbenbart lidt svage linie, jo ringere bliver vores modtagelse ??

Hovmester
jeps-92
Registreret: ‎15-10-2010

Meddelelse 3 af 5 (1.070 visninger)

Din linje burde ikke blive ringere af, at din nabo kom på. I hvert fald ikke på grund af den båndbredde naboen bruger. Jeg kan se 2 mulig årsager:

- Du kan se-og-optage SD kanaler men kun se-eller-optage, hvis der er HD kanaler involveret.

- Ved installation af naboens Home Trio har teknikeren uforvarende kommet til at beskadige din forbindelse.

Jeg tror dog mest på årsagen med forskellen på HD og SD (High Definition og Standard Definition) kanaler.

Senior bruger
RandiC

Meddelelse 4 af 5 (1.068 visninger)

Både se og optage var begge SD kanaler, da jeg er klar over problemet med HD kanalerne i den forbindelse.

Så jeg må så prøve at lære at leve/uden med det.

Junior konsulent
LarsA
Registreret: ‎09-11-2010

Meddelelse 5 af 5 (1.042 visninger)

Hejsa

Hvis du har en 10 Mbit forbindelse, så skulle du både kunne se og optage samtidg (på SD kanaler). Hos mig kan jeg enten se en kanal og optage en anden eller optage to kanaler samtidig.

Du kan jo teste din hastighed på http://hastighedstest.tdc.dk/ eller http://www.speedtest.net/ og se, hvad du får af resultat.

Jeg ved ikke om det vil hjælpe i dit tilfælde, men et standard support-svar vil jo også være at genstarte :-) Og i dette tilfælde vil jeg anbefale at slukke for boksen på kontakten og først tænde igen efter nogle minutter - på den måde er du i hvert fald sikker på, at alt bliver opdateret fra TDC, og hvis du så kontakter TDC igen, så kan du sige, at du allerede har genstartet :-)

Held og lykke med det. Hvis jeg stod i din situation ville jeg ikke stille mig tilfreds med den behandling, du har fået indtil videre.