TDC Forum
Svar
Bruger
tvtossen
Registreret: ‎05-01-2012

Indstilling af kanaler på tv via tdc boks?

Meddelelse 1 af 4 (505 visninger)

Jeg ser tv (og skifter kanaler) via min tdc boks tilsluttet tv:et med et hdmi stik.

Når jeg sætter tv:et til at indlæse kanaler finder det 0. Hvad gør jeg forkert - har ikke noget antennekabel, da signalet kommer til tdc boksen via mit tlf stik. Skal jeg have fat i et netværkskabel og bruge LAN indgange og rode med netværks id etc.

Superbruger
Electronic
Registreret: ‎18-04-2011

Sv: Indstilling af kanaler på tv via tdc boks?

[ Redigeret ]
Meddelelse 2 af 4 (501 visninger)

Hejsa,

Tror du har mistforstået det lidt, måske fordi du kommer fra almindelig stueantenne eller fællesantenne? :smileyhappy:

Hvis du har tilsluttet din boks med HDMI-kabel til fjernsynet, sat LAN kabel i boksen og gjort den klar, så tænder du dit TV, slår den over på din HDMI-kanal på TV'et, også tænder du boksen.

Du kan ikke se TV ligesom på en alm stueantenne, du skal simpelthen hen på boksens kanal, og bruge den medfølgende fjernbetjening til at skifte kanaler med m.m.

Bruger
tvtossen
Registreret: ‎05-01-2012

Meddelelse 3 af 4 (497 visninger)

Vil det sige at jeg slet ikke kan indlæse nogen kanaler på selve tv:et og jeg altid skal skifte via boksen?  

Superbruger
Electronic
Registreret: ‎18-04-2011

[ Redigeret ]
Meddelelse 4 af 4 (494 visninger)

Hej igen,

Det er korrekt. Jeg kan godt forstå dig, men det skal man bare vænne sig til. Må sige, jeg savner også dengang man bare havde sine kanaler indkodet i TV'et, og en enkelt fjernbetjening.