TDC Forum
Svar
Bruger
nina
Registreret: ‎21-10-2010

sms til USA

Meddelelse 1 af 19 (10.050 visninger)

Hvordan får man sms/mms til at virke imellem USA og DK? Kræver det en bestemt udbyder i USA?

Professor
miela1
Registreret: ‎25-08-2010

Sv: sms til USA

Meddelelse 2 af 19 (10.039 visninger)

Hej,

Du kan SMSe alt det du vil til USA. lige meget om du skriver en dansk mobil eller en amerikansk mobil, du skal bare være opmærksom på at det koster penge, mange penge.

Hvis mit eller et andet svar har løst problemet, er det en god ide at
maker svaret som løsning, da det vil gøre det nemmere for andre bruger at finde frem til den løsning som har virket for dig, og du er derfor med til at hjælpe andre med samme problem som dig.

og husk at rose de gode indlæg.
"Det modsatte af en korrekt erklæring er en falsk erklæring. Men det modsatte af en dybsindig sandhed kan meget vel være en anden dybsindig sandhed", Niels Bohr

"Den største forskel mellem en ting der kan gå galt, og en ting, der kan umuligt kan gå galt, er at når en ting, der umuligt kan gå galt, går galt, er det som regel det viser sig at være umuligt at komme til eller reparer. ", Douglas Adams
Mikkel Bachmann, TDC Kunde

nu med iHac aka Hackingtosh(PC som Køre OS X) og iPad
Bruger
nina

Meddelelse 3 af 19 (10.033 visninger)

Men det fungerer ikke, de kommer ikke frem, og jeg modtager ikke dem, der bliver sendt til mig...

Professor
miela1

Meddelelse 4 af 19 (10.028 visninger)

Hej, Igen,

Først må du sikre dig at personen som sender smsbeskeder til dig har dit korekte telefonnr.

du skal også skrie dig at landekoden står i telefonnret, hvis jeg regner med at du det er dig der bor  i danmark skal du sikre dig at din ven/veninde i USA skriver +45 foran dit telefonnr, og du skriver +1 forand når du sender til Usa.

eksempel

danske telefon nr +45 12 345 678

Amerikansk telefonnr +1 012 345 6789

på en normal fastnet telefon, hvis du vil ringe skal du isted for + trykke 00,

hvis det ikke virker, ja så ved jeg det ikke.

maker svaret som løsning, da det vil gøre det nemmere for andre bruger at finde frem til den løsning som har virket for dig, og du er derfor med til at hjælpe andre med samme problem som dig.

"Det modsatte af en korrekt erklæring er en falsk erklæring. Men det modsatte af en dybsindig sandhed kan meget vel være en anden dybsindig sandhed", Niels Bohr

"Den største forskel mellem en ting der kan gå galt, og en ting, der kan umuligt kan gå galt, er at når en ting, der umuligt kan gå galt, går galt, er det som regel det viser sig at være umuligt at komme til eller reparer. ", Douglas Adams

Bruger
nina

Meddelelse 5 af 19 (9.987 visninger)

Alt skulle være ok med numrene, så det må nok forblive et mysterium, men du skal have mange tak :smileyhappy:

Lektor
KPN
Registreret: ‎07-09-2010

Meddelelse 6 af 19 (9.978 visninger)

Hej nina

Så vidt jeg ved anvendes der en anden netstandard i USA. Hvis den person du vil sende sms til i USA eksempelvis er en dansk turist med en, lad os kalde det en "dansk" mobiltelefon, kan det ikke lade sig gøre, hvis telefonen ikke kan koble op på det amerikanske net. Hvis det er en nyere telefon, der dækker alle netstandarder (for at sige det populært) så skal det kunne lade sig gøre, selvom telefonen har SIM kort til et dansk teleselskab. Der skulle slet ikke være problemer hvis vedkommende du sender til er i besiddelse af en "Amerikansk" mobiltelefon, som normalt bruges med en amerikansk teleudbyder.

Jeg håber disse oplysninger er med til at løse lidt op for det mysterium.

Mvh. KPN

Venlig hilsen KPN
En almindelig TDC bruger
Professor
miela1

Meddelelse 7 af 19 (9.971 visninger)

Hej,

Det er rigtig at de bruger et andet netværk i USA end i danmark.

Jeg har faktisk skrevet om det i en anden tråd.

http://forum.tdc.dk/t5/Mobil/Mobil-i-USA/m-p/609

men jeg tvivler på at det er problemet

Bruger
nina

Meddelelse 8 af 19 (9.959 visninger)

Det er en amerikansk mobil, han har Verizon Wireless som selskab. Iflg. Verizon er alt ok fra deres side, det er TDC, der skal "åbne". TDC har prøvet at undersøge, om der skulle være en form for spærring på mit abonnement, men det lader ikke til at være tilfældet

Junior bruger
Tess
Registreret: ‎28-03-2011

Meddelelse 9 af 19 (7.744 visninger)

Vi er havnet i samme situation, min søster har Verizon Wireless og TDC har flere gange forsøgt at løse sms-problemet uden held. Er du kommet igennem -og i så fald, hvordan???

Junior bruger
Kaya1
Registreret: ‎09-08-2011

Meddelelse 10 af 19 (7.414 visninger)

Er der fundet en løsning på dette?? jeg her lige skifted til et selskab med tdc dækning og nu modtager min ven i USA ikke mine sms.. jeg modtager dog stadig dem hand sender til mig men pænt irreterende man ikke lige kan svare eller sende en besked hvis det er nødvendigt :smileymad:

l15
Bruger
l15
Registreret: ‎08-01-2012

Meddelelse 11 af 19 (6.800 visninger)

Jeg har set et indlæg, hvor der er problemer med sms`er til U.S.A. Er disse problemer løst? Jeg har siden midten december 2011 været ude af stand til at sende sms`er til min søn i LasVegas - Nevada -  på trods af at det har fungeret siden februar 2011. Vi kan ringe sammen! Han kan sms til mig, men min svar når ham ikke!! Min telefon siger sms afsendt og rapporten siger den er leveret, men HAN FÅR DEM IKKE. Hans teleselskab har undersøgt problemet og hans telefon (Tmobile) ingen fejl fra deres side.

TDC har undersøgt min telefon.....der er udskiftet sim-kort. Simkortet er lagt over i en anden telefon.....uden held. Jeg kan sms med familie i Californien uden problemer. Min søn kan modtage sms`er fra venner og bekendte både i Danmark og Sverige uden problemer......bare de ikke er TDC-kunder. TDC har nu sagt til mig, at de ikke er i stand til at løse dette problem. Er der andre der har skiftet teleselskab af denne grund?

Junior bruger
mieni
Registreret: ‎09-02-2012

Meddelelse 12 af 19 (6.686 visninger)

Hej- lige set dit indlæg. Var inde og søge fordi jeg skulle sende sms til dansk mobil i usa.

Den gik fint igennem uden problemer.

Sendte den til sædvanlige nummer- altså uden landekode foran.

l15
Bruger
l15

Meddelelse 13 af 19 (6.682 visninger)

Tak for reaktionen. Min søns telefon er en amerikansk telefon med amerikansk teleselskab Tmobile, så der skal jeg altså bruge landekode. Desværre har jeg endnu ikke fået løst problemet.......mine sms`er når ham stadig ikke, men jeg blive afkrævet betaling, da de jo er sendt og leveret!!!!!!!

Bruger
SMSverden
Registreret: ‎20-02-2012

Meddelelse 14 af 19 (6.614 visninger)

Følg disse trin for at finde frem til hvor fejlen er:

1. Kan han modtage SMS fra andre i USA?

Kan han ikke så:

Bed din søn kontrollere om hans telefons hukommelse måske er fyldt. Afhængig af hvad for telefon han har, så kan der være en begrænsning på hvor mange SMS hans telefon kan indeholde. Specielt hvis han har en ældre mobil kan det give problemer. Bed ham teste at slette nogle SMS og se om der er hul igennem.

2. Hvis han kan modtage SMS fra andre USA numre, kan han så modtage SMS fra andre DK numre end dit? Hvis du låner en anden telefon(Gerne Telenor, 3 eller et andet selskab end TDC for bedre at kunne udelukke evt. fejl hos TDC) og sender SMS til ham fra den, kommer de så frem?

Hvis ikke de SMS kommer frem, men han kan modtage SMS fra USA, så er fejlen hos hans selskab i USA.

Hvis SMS fra andre selskaber end TDC kommer frem så er fejlen hos TDC.

For at spare penge(Og for at få det til at virke), så tilmeld dig til SMSudland hos SMSverden.dk

Hos os betaler du kun 1,- pr. SMS du sender til USA istedet for de omkring 2,50 du betaler hos TDC

Venligst

Morten

l15
Bruger
l15

Meddelelse 15 af 19 (6.598 visninger)

Hej Morten

Tak for din reaktion.

Jo min søn kan modtage sms i U.S.A. Han kan også modtage sms`er fra andre DK-numre fra venner, som ikke har TDC abonnement her i Danmark. Det mærkelige er jo, at TDC kan sende ham en testmail, som han svarer på og det er derfor de ikke kan hjælpe mig.......der er ingen fejl at rette....siger de. Juleaften sad vi og prøvesendte sms`er til hinanden. Jeg sendte en sms, som iflg. min telefon blev sendt og leveret, men han fik den ikke . Min ældste søn sendte en sms til lillebror.......den fik han. Det er jo MEGET mærkeligt!! Det er både min telefon og min mands telefon der pludselig ikke kan sende sms`er....jo det kan de godt, men han får dem ikke!!!!!!! Der har ikke været problemer før han satte foden på dansk jord den 17. december. Vi  har snart opgivet og heldigvis er der andre måder at kommunikere på. Der er jo ingen problemer med at ringe op til ham fra vores mobiltelefoner...det er bare en dyr måde:0).

Har forøvrigt hos nogle venner lånt deres mobiltelefon og sendt en sms til min søn. Det var et TDC-abonnement og den fik han uden problemer og svarede på den. TDC siger jo hele tiden til mig at han har "blokket" vores numre!!!!!!!!!!!!