Svar
Bruger
perrchrist
Registreret: ‎22-11-2010
0

Alm. fastnet/bredbånd eller HomeDuo

Jeg har en alm. fastnettelefon  og en ADSL forbindelse. Så vidt jeg kan se, kan jag spare ca. 50 kr. mdl. ved at  skifte til HomeDuo. Ellers er der ingen forskel overhovedet - så  vidt jeg da kan se - udover at man ikke kan ringe ud, når strømmen er gået. Følger der f.eks. vis-nummer med HomeDuo ? Jeg har en del ekstra-telefoner rundt om i huset. Vil du blot fungere som de plejer fra de alm. telefonstik, eller skal der ændres noget her ?      

FN
(bortvist bruger)
FN
Registreret: ‎21-11-2010
0

Sv: Alm. fastnet/bredbånd eller HomeDuo

Du kan godt bruge "Vis nummer" sammen med Home Duo bredbåndatelefoni, og dine telefoner vil virke som de plejer.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=6056

Om der skal ændres noget ved din eksisterende installation afhænger af hvor "moderne" din installation er. I de fleste tilfælde er der ingen ændringer påkrævet, - men hvad der gælder specifikt for dig (din installation) vil du få oplyst ved bestilling af Home Duo.

http://privat.tdc.dk/pakker/homeduo/

Mvh FN ;-)

Bruger
perrchrist
0

Tak for dit svar FN, men er vis-nummer en del af HomeDuo-pakken, eller skal denne tjeneste bestilles særskilt som for alm. fastnettelefoni ?.

FN
(bortvist bruger)
FN
Registreret: ‎21-11-2010
0

"Vis nummer" i forbindelse med Home Duo bredbåndstelefoni er den del af en "Ekstra Service pakke" der skal tilkøbes for 25 kr. pr. måned.

Pakken indeholder 3 services, - nemlig "Vis nummer", "Viderestilling" og "Voicemail":

http://tdc.dk/element.php?p_shop_tel_tlv_esp&id=13172

Mvh FN ;-)

Bruger
perrchrist
0

Tak for dit svar. Altså præcis som for alm. fastnettelefoni. Så forskellen er blot, at jeg kan spare 50 kr. mdl. ved at gå fra fastnet/ADSL til HomeDuo, som til gengæld er ringere ved, at det ikke dur til noget, når strømmen forsvinder.   

Bachelor
muddi
Registreret: ‎24-01-2011
0

Vil bare fortælle at jeg i går talte med TDC ang. vis nr da jeg mente at ha' læst på deres hjemmeside, at dette vil blive gratis.

Den medarbejder jeg talte med mente ikke at det blev gratis, men kunne tilbyde mig en ny pris på 5,- kr om måneden + at ringe gratis i weekenden.

Jamen det er da fantastisk at man selv skal finde ud af alt  selv  :smileyvery-happy:

Muddi

Bruger
perrchrist
0

Interessant Muddi - har du HomeDuo eller alm. fastnet/ADSL, som jeg har ? Mvh Per

Bachelor
Nyuu
Registreret: ‎03-01-2011
0

Du spørger om forskelle på fastnet telefoni og IP telefoni.

Som du selv er opmærksom på, virker IP telefoni ikke ved strømsvigt eller hvis man har slukket TDC boksen. Derudover er der et par væsentlige begrænsninger i IP telefoni, man kan ikke benytte alarmanlæg via IP telefoni, det skal enten foregå over mobilnet eller fastnet telefoni. Man kan ikke benytte faxmaskine på IP telefoni, som alternativ til den almindelige faxmaskine til fastnet, kan man benytte forskellige online faxservice som selvfølgelig koster noget til faxservice udbyderen. Telefoner til IP telefoni skal være "tonegenerator" typen, det vil sige telefoner som afgiver en tone når man trykker på en knap. Til forskel fra disse findes de gammeldags telefoner med "impulsgiver" der ligesom drejeskive telefoner "tæller" mere eller mindre, alt efter hvilket tal man trykker/drejer. Man kan tydeligt høre forskel i røret om det er en tone eller en impuls, en gammel telefon vil ikke kunne ringe ud på IP telefoni men godt modtage opkald. Endelig har det vist sig, at der kan være stor forskel på især trådløse telefoner med hensyn til hvor godt de virker på IP telefoni, på den anden side findes der så utroligt mange af den slags telefoner på markedet, så det ville være mærkeligt om de alle virkede lige godt :smileywink:

Nyuu
Jeg har ikke fejlet, jeg har blot fundet løsninger der ikke virker
Bachelor
muddi
Registreret: ‎24-01-2011
0

Jeg har HomeDuo med IP-telefoni.