Svar
Bruger
Omnipitus
Registreret: ‎20-02-2012
0
Accepteret løsning

udgående mail fejl - serverfejl 550

Kan pludselig ikke sende emails UD af huset ???  Ingen problem med at modtage mails, men kan ikke sende, og jeg har ikke ændret på noget som helst i min opsætning... vildt irriterende !  Min udgående server er post.tele.dk , og jeg anvender Windows Mail (har altid fungeret fint!).

Fejlmeldingen der kommer frem foreslår, at det måske har noget med en "godkendelsesindstilling" for den udgående server at gøre, men jeg har som sagt ikke rørt ved noget, så jeg forstår det ikke helt...!  Kan serveren bare være nede for øjeblikket måske...?

Superbruger
Electronic
Registreret: ‎18-04-2011
0

Sv: udgående mail fejl - serverfejl 550

Hej Omnipitus,

Lyder mærkeligt, mest af alt at din udgående server virker, for den er stillet forkert. Din udgående server skal være asmtp.mail.dk, og skal markeres som "Den udgående server kræver godkendelse". Udgående port skal være 587, og ikke 25 som der muligvis står.

Vend gerne tilbage, hvis du ikke lige ved hvad du skal gøre, hjælper gerne yderligere :smileyhappy:

Fortsat god dag.

Bruger
Omnipitus
Registreret: ‎20-02-2012
0

Det forstår jeg virkelig heller ikke ?!?!  Jeg prøvede at ændre indstillinger efter de foreslag du gav, og det virker tilsyneladende - men hvordan i al verden har det så virket før hen ???

Men i hvert fald mange tak for hjælpen !  :-)

Mvh.

Kim

Junior bruger
Findusfidus
Registreret: ‎01-07-2011
0

Hej.

havde samme problem, men prøvede samme løsning uden held. Virkelig mærkelig at det har virket og pludselig ikke virker mere.

Hvad kan det ellers være, hvis det ikke er port 25. udgående server prøvede jeg også ændre fra

pasmtp.tele.dk. Men som sagt det ændrede ikke noget.

Er der nogen der kan hjælpe?

Superbruger
MajaH
Registreret: ‎02-11-2010
0

[ Redigeret ]

Hej Finfidus

Som elektronic skriver længere opp: "Udgående port skal være 587, og ikke 25 som der muligvis står."

Du får det ikke til at virke hvis du skriver "pasmtp.tele.dk" .

Der skal ikke p foran asmtp

opsætning:
Serveren til indgående post: pop3.mail.dk, og bruger port: 110
Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587
Marker feltet: JA til godkendelse

Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.

serverfejl 550 dækker over så meget at det er svært at gætte hvad. For en måned siden fik jeg en serverfejl 550 - 14 dage efter var den væk og jeg aner ikke hvorfor. Det må have været en midlertidig fejl.

vh Maja - Admin for facebooksiden, se link: TDC Kunder hjælper hinanden