TDC Forum
Svar
Senior bruger
Mrbmann
Registreret: ‎30-11-2010

Pop3 email på ipad

Meddelelse 1 af 26 (16.012 visninger)

TDC Forum Moderator
Angelika
Registreret: ‎20-08-2010

Sv: Pop3 email på ipad

Meddelelse 2 af 26 (15.933 visninger)

Hej Mrbmann

Tak fordi du har valgt at stille dit spørgsmål på TDC Forum.:smileyhappy:

Dit indlæg er tomt. Vil du skrive dit spørgsmål igen?

Hilsen Angelika

Klik på synes godt om, hvis du synes godt om et indlæg. Klik på Accepter som løsning, hvis dit spørgsmål er tilfredsstillende besvaret, så kan de andre brugere nemt finde svaret.

Senior bruger
Mrbmann

[ Redigeret ]
Meddelelse 3 af 26 (15.922 visninger)

Goddag, jeg har en ipad som jeg forsøger at sende mine emails fra, jeg har samtidig et adsl abb. Hos tdc og en email konto (xxxxxx.xxxxxxxx@.mail.dk) jeg kan ikke få jeres smtp setup til at virke. Ipad'en er med wifi, ikke 3g. Hvad skal der til?

Forøvrigt virker jeres forum ikke på touch, man kan ikke taste tekst ind. Vh michael

Hej Mrbmann/michael

Jeg har fjernet dit navn fra før snabelA i indlæg. For at beskytte dig og forum imod dem, som høster mail adresser osv. Webcrawlere.

Du er velkommen til at skrive mail adressen ind i din profil, der er det kun medlemmer som kan se den.

Hilsen Patrick, moderator.

Junior forfatter
depesche
Registreret: ‎06-12-2010

Meddelelse 4 af 26 (15.913 visninger)

Hej Michael

Du er ikke den eneste nye ejer af ipad som søger dette svar - håber der er een der forbarmer sig og giver et svar.

Jeg kan modtage, men ikke sende. Også jeg bruger wifi...

depesche

(tidligere administrator)
Patrick
Registreret: ‎19-08-2010

Meddelelse 5 af 26 (15.895 visninger)
Hej Mrbmann Så er jeg her igen. Denne gang er jeg logget ind på min iPad. Så det jeg skriver her, er altså skrevet på sådan een. Men - du har ret. Det virker ikke. Det du skal gøre for at få det til at virke, er at klikke på "HTML" oppe over det felt du skriver i. Som standart er det "Tekst" som er valgt. Så snart du klikker på "HTML" kan du markere inde i feltet og skrive, som jeg gør her. Jeg kan se, at både "Stavekontrol" og "Citér", så mon ikke de også virker? Men jeg mangler mine smileys. Derfor der ikke er nogle i dette indlæg. Heldigvis kan jeg da selv lave sådan en :-) God fornøjelse med forum - nu også mulighed for at lave indlæg fra iPad. Og nu er jeg spændt på om det hele forsvinder, når jeg trykker på "Offentliggør Indlæg". Hvis du læser dette, virkede det :-) Hilsen
Patrick

Bare spørg - Der er INGEN dumme spørgsmål

Klik på synes godt om, hvis du synes godt om et indlæg. Klik på Accepter som løsning, hvis dit spørgsmål er tilfredsstillende besvaret, så kan de andre brugere nemt finde svaret.
Don't Panic!
Senior bruger
Mrbmann

Meddelelse 6 af 26 (15.863 visninger)
Goddag, mange tak, det løser det mindste af mine problemer. Er det også sådan at du ved hvordan man sætter sin ipad op med smtp på mailen så det virker, se tidligere i tråden for en fejlbeskrivelse. Pft. Mich@el
Professor
miela1
Registreret: ‎25-08-2010

Meddelelse 7 af 26 (15.859 visninger)

Hej,

du kan se et andet svar Patrick er kommet om om samme emene

http://forum.tdc.dk/t5/Mit-TDC/Ipad-mail-udg%C3%A5ende/td-p/10175

Hvis mit eller et andet svar har løst problemet, er det en god ide at
maker svaret som løsning, da det vil gøre det nemmere for andre bruger at finde frem til den løsning som har virket for dig, og du er derfor med til at hjælpe andre med samme problem som dig.

og husk at rose de gode indlæg.
"Det modsatte af en korrekt erklæring er en falsk erklæring. Men det modsatte af en dybsindig sandhed kan meget vel være en anden dybsindig sandhed", Niels Bohr

"Den største forskel mellem en ting der kan gå galt, og en ting, der kan umuligt kan gå galt, er at når en ting, der umuligt kan gå galt, går galt, er det som regel det viser sig at være umuligt at komme til eller reparer. ", Douglas Adams
Mikkel Bachmann, TDC Kunde

nu med iHac aka Hackingtosh(PC som Køre OS X) og iPad
Senior bruger
Mrbmann

Meddelelse 8 af 26 (15.649 visninger)

Goddag -

indlægget der henvises til løser ikke problemet.

Det er virkeligt dårlig "service" at en virksomhed som TDC ikke kan lave en vejledning til opsætning af ipad's - men det har vel travlt med at kigge på kurser på tdc aktien?!

jeg kan se tråde på dette problem som går mere en 1 måned bagud - kom nu igang...giv os en vejledning!

Junior forfatter
jubelglad
Registreret: ‎04-12-2010

Meddelelse 9 af 26 (15.636 visninger)

Jeg har idag med stor hjælp fra :

Miamariah Thomsen
Total Support

Fået min IPad til at virke.........Gør følgende:

Her er løsning hvis man er kunde hos TDC:

1) Gå ind i mail, contacts, kalender

2) Gå ind i din oprettede mail account

3) Gå ind i Outgoing mail server SMTP = asmtp.mail.dk

4) Gå ind i primary server (asmtp.mail.dk)

- server skal være (on)

- Host name (asmtp.mail.dk)

- User name : DIT KUNDENR. hos TDC

- Password (Password til din mail konto)

- Use SSL (ON)

- Authentication (Password)

- Server port  (587)

5) Gå tilbage og ind i (Other SMPT servers)

- Server (ON)

- Host Name (asmtp.mail.dk)

- Username : Dit kundenr. hos TDC

- Password (Password til din mail konto)

- Use SSL (ON)

- Authentication (password)

- Server Port (587)

Mange hilsner fra en glad kunde :-)

ckb
Bruger
ckb
Registreret: ‎07-01-2011

Meddelelse 10 af 26 (14.971 visninger)

Hej

Det er en rigtig god brugsanvisning nedenfor, men jeg har desværre det problem, at jeg ikke længere er kunde hos TDC og derfor ikke har et kundenr. - bruger kun TDCs webmail.

Er der nogen, der kan hjælpe mig med det problem?

Christian

Professor
miela1

Meddelelse 11 af 26 (14.967 visninger)

Hej,

hvis du bruger TDC webmail, er du også kunde ved TDC som minimum igennem et netbasis abonnement.

du kan nemlig ikke have mail ved TDC hvis du ikke er "internet" kunde ved TDC.

maker svaret som løsning, da det vil gøre det nemmere for andre bruger at finde frem til den løsning som har virket for dig, og du er derfor med til at hjælpe andre med samme problem som dig.

"Det modsatte af en korrekt erklæring er en falsk erklæring. Men det modsatte af en dybsindig sandhed kan meget vel være en anden dybsindig sandhed", Niels Bohr

"Den største forskel mellem en ting der kan gå galt, og en ting, der kan umuligt kan gå galt, er at når en ting, der umuligt kan gå galt, går galt, er det som regel det viser sig at være umuligt at komme til eller reparer. ", Douglas Adams

Professor
miela1

Meddelelse 12 af 26 (14.965 visninger)

Jeg kan også lige komme med en vejledning til hvor dan du sette mail op på ipad.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=27598

ckb
Bruger
ckb

Meddelelse 13 af 26 (14.930 visninger)

Hej Miela

Jo, det kan man faktisk godt via Opasia - jeg er i øjeblikket internetkunde mv. hos Fullrate (som jo også er TDC - så måske skulle jeg prøve at bruge mit kundenr. der).

Sov godt / Christian

ckb
Bruger
ckb

Meddelelse 14 af 26 (14.927 visninger)

Hej igen

Faktisk virker denne gode brugsanvisning på TDC ikke for mig - jeg får oprettet kontoen, men kan ikke sende / modtage. Kontoen bliver også oprettet under "protest" fra systemets side.

Indtil jeg får en bedre løsning, så videresender jeg mails til min me.com konto.

Christian

Professor
miela1

Meddelelse 15 af 26 (14.921 visninger)

Hej,

Det er jeg da ked af at det ikke virked for dig.

jeg vil lige rette nogle misforståleser, Ja det du kalder Opasia, kan du godt have en mail igennem men så har du i prakisk også en Netbasis, havs man har opasia så vil jeg lige oplyse at Opasia i 2002 skifted navn til TDC internet.

Nej, Fullrate er ikke TDC men det ligesom Yousee ejes af TDC, men det er ikke TDC. Fullrate her der for også deres egne produkter, og du har bla. Ikke TDC Play samt andre tjænster som du har ved tdc.

ja det kan godt ske at du skal bruge dit kunde nr ved Fullrate, hvis det er der du har din email.

håber du skriver tilbage hvis du ffår det til at virke da det muligvis også kan hjælpe andre.