Svar
Bruger
tolu
Registreret: ‎03-10-2010
0

Windows 8 sikkerhedspakke

Jeg kunne også godt tænke mig at vide, om hvonår sikkerhedspakken virker med windows 8?

Det er jo lidt dumt at betale for noget, man ikke kan bruge.

Doktor
PeterA
Registreret: ‎24-08-2010
0

Sv: Windows 8 sikkerhedspakke

Jeg har ikke Win 8 - men jeg er meget nysgerrig :-)

Hvad er problemet? Teoretisk set burde der nemlig ikke være noget problem.....

Vh

Peter

Superbruger
MS-ERIK
Registreret: ‎08-12-2010
0

Først et spørgsmål, om sikkerhedspakken er forsøgt installeret på Windows 8 uden at det lykkedes?

Hvis det har været forsøgt, hvilken Windows 8 version er det så, den endelige er vel knap nok i handelen endnu - er det Windows 8 Release Preview?

Der kan være ændringer i den endelige version, så hvis sikkerhedspakken ikke virker i Preview-versionen kan det jo godt tænkes at den virker i den endelige version.

Men når (hvis?) TDC udsender en opdateret sikkerhedspakke, og såfremt den er identisk med F-Secure Internet Security 2013, så fungerer den på Windows 8 i henhold til F-Secures hjemmeside. Som kunde hos TDC kan jeg ikke svare på TDC's vegne om hvad TDC har tænkt sig, men er i gang med at forsøge at få det opklaret.

Endelig er der noget nyt i Windows 8, nemlig at den har indbygget antivirus, og en firewall har været indbygget i Windows i nogen tid. Antivirusprogrammet ser ud til stort set at svare til det gratis program, der hedder Microsoft Security Essentials, som fås til bl.a. Windows 7 og Windows XP. Dette program giver næppe helt samme sikkerhed som f.eks. TDC Sikkerhedspakken m.fl., men er dog bedre end ingenting. Man må så gøre op med sig selv om man synes at den indbyggede sikkerhed i Windows 8 giver sikkerhed nok, så man helt kan undvære eksterne sikkerhedspakker.

M.v.h.

MS-ERIK

Med venlig hilsen
MS-ERIK
Privatkunde hos TDC

Superbruger
Superbruger
mfp
Registreret: ‎25-08-2010
0

Nu er der så bare det at Windows 8 er ud kommet jeg har selv købt den og den skulle fungere med Tdc sikkerheds pakke ellers så slet den og prøv og genindstalere den

Mfp

Michael Petersen
TDC kunde

Bruger
tolu
0

Jeg købte ny computer med win7 for et par mdr, siden. Jeg kunne så opgradere til Win 8, når den udkom. Dette er gjort, men sikkerhedspakken er ikke kompatibel.

Doktor
PeterA
0

Så bliver jeg nøødt til at spørge igen....

Er det efter du har opgraderet til Win 8 at den ikke virker, eller har du geninstalleret den efter du har opgraderet til Win 8?

Vh

Peter

Bruger
tolu
0

Begge dele!

143
Bruger
143
Registreret: ‎18-04-2012

har samme problem med sikkerhedspakken sammenmed windows 8.

mener sgu ikke at TDC har været helt vågne på vejne af deres kunder (men jeg betaler jo også kun for at lortet virker) hvad angår udgivelsen af windows 8, jeg mener ikke at det kan være kommet bagpå dem hvornår den udkom, så de har haft god tid til at få enten f-secure til at virke eller finde et andet der virker....Det er sgu en tand for dårligt........

Doktor
PeterA

Interessant....

Det er nu ikke TDC der har et problem så - det er Microsoft. Microsoft har nemlig garanteret at alle programmer der fungerer under Win 7 også vil fungere uder Win 8. Vi er åbenbart nogen der får travlt i fremtiden hvis det er et generelt problem...

Vh

Peter

Superbruger
MS-ERIK
Registreret: ‎08-12-2010
0

Microsoft oplyser, at enkelte programmer der virker i Windows 7, vil kræve en opdatering eller en geninstallering for at de virker i Windows 8, så det er derfor ikke alt uden undtagelse, der vil fortsætte med at virke hvis man opdaterer fra Windows 7 til Windows 8. TDC Sikkerhedspakken ser ud til at være sådan en undtagelse.

Endvidere skal man huske, at Windows Media Center skal købes separat, og program til DVD-afspilning også skal anskaffes separat hvis man ikke allerede har et der virker i Windows 8.

Man kan hente et program hos Microsoft der analyserer computeren for at finde ting, der ikke uden videre vil fungere under Windows 8.

Man kan afprøve TDC Sikkerhedspakken gratis i en prøveperiode. Gør man det finder man ud af om den virker i Windows 8. Men F-Secure har en sikkerhedspakke klar, der virker i Windows 8, så man kan enten vente og se om TDC anskaffer den, eller man kan selv købe den online direkte hos f.eks. F-Secure, og opsige abonnement på sikkerhedspakken hos TDC. Eller man kan klare sig med de sikkerhedsprogrammer, der som en nyhed er indbygget i Windows 8 fra Microsofts side.

M.v.h.

MS-ERIK

Med venlig hilsen
MS-ERIK
Privatkunde hos TDC

Bruger
tolu
0

TDC har netop meddelt mig, at sikkerhedspakken kommer til at fungere i løbet af denne uge. Bedre sent end aldrig.

Superbruger
MajaH
Registreret: ‎02-11-2010

Hej Alle

Da tolu desværre kun kan skrive "bedre sent end aldrig" vil jeg da gerne sige tak for de gode oplysninger PeterA, MS-Erik og mfp har giver her i tråden. Det er oplysninger, jeg kan bruge når jeg endgang skal slås med winduws 8.

Virkelig konstruktivt at 143 har fået ros for at skrive at "lortet ikke virker".  :smileysurprised:

Mvh Maja // TDC & Yousee Kunde
-

Fik du svar på dit spørgsmål? Klik på 'Accepteret løst tråd'
--------------------------------------------------------------------------

Link til Info: - Superbruger udnævnt af TDC's brugerforum-Team.
Link til Info: Hjælp - www.tdc.dk/kontakt - Accepter som løsning

Superbruger
Superbruger
mfp
Registreret: ‎25-08-2010

Du skriver bare hvis du skal have hjælp til winduws 8 Maja H jeg vil vil anbefale dem der kan og købe en opgradering inden slutningen af januar 2013 jeg tror det er de nemmeste også hvis man har ting som ikke må gå tabt

Mfp

Michael Petersen
TDC kunde

TDC Forum administrator
Patrick
Registreret: ‎19-08-2010

Hejsa alle

Så er der godt nyt.

For lidt siden, lagde vi en version af TDC Sikkerhedspakke, som kan bruges til Windows 8.

Du kan hente og installere den her: tdc.dk/1240  (skriv som det står i din browsers adresse felt og tryk retur, så bliver du ledt derhen, hvor du skal).

Vær dog opmærksom på, at vi endnu ikke kan tilbyde dig 30 dages gratis prøve, som vi kan med Sikkerhedspakken til andre styresystemer. Du må væbne dig med lidt tålmodighed, hvis du ønsker denne løsning fra en start.

God fornøjelse og tak for jeres interesse

Hilsen

Patrick

Bare spørg - Der er INGEN dumme spørgsmål

Klik på synes godt om, hvis du synes godt om et indlæg. Klik på Accepter som løsning, hvis dit spørgsmål er tilfredsstillende besvaret, så kan de andre brugere nemt finde svaret.
Don't Panic!
Bruger
lennon
Registreret: ‎09-10-2012
0

Hej Patrick

Jeg synses ikke det tegner godt for F-Secure (Leverandøren bag TDC-Sikkerhedspakken), når man ikke kan have en version klar til tidspunktet , hvor Win 8 kommer på gaden.  Er man et seriøst softwarehus, må man også være klar til fremkomsten af nye styresystemer. Adskillige store softwarehuse, som udvikler store komplicerede softwarepakker har været klar. 

Hvorfor har F-Secure så ikke været klar?

Norton har været klar med deres Antivirus software til Win 8. Derfor vælger jeg at skifte over til Norton.
Ikke mindst fordi jeg for nylig har haft et antivrus-angreb, der måske, måske ikke, er en såkaldt  ’positiv fake melding’, fra F-Secure. Det er meldingen efter indgående dialog og fremsendelsen af detaljerede oplysninger mellem mig og F-Secure.

Dog har F-Secure endu ikke efter 14 dages behandling af sagen kommet med nogen forklaring eller løsning på problemet. Det er jo nærmest KASTROFALT . Jeg har ikke tænkt mig, at vente så længe alt imens min PC måske/måske ikke bliver mere og mere inficeret.

Derfor vælger jeg at cleane mine PC’er totalt og derefter installere styresystemerne på ny, med en Norton Antivirus pakke i stedet.