Svar
Bruger
sauve
Registreret: ‎19-09-2010
0

Netbasis ?

Hej TDC

Har lige nogle spørgsmål vedrørende lukningen af netbasis abonnement.

1. Hvorfor er det ikke muligt at overføre sine emailadresser til ens tdc login fra yousee? Det er samme webmail der bruges til de to forskellige abonnementer? Jeg har haft min tdc netbasis email i over 10 år, og forstår ikke hvorfor jeg skal til at betale 29 kr. pr måned når jeg har yousee som benytter nøjagtig det samme webmail system som mit gamle tdc login??

2. Det er klart at jeg ikke vil betale de 29 kr. pr. måned, og emailen skal derfor opsiges, hvis det ikke bliver muligt at få den flyttet til yousee. Når/hvis den bliver opsagt, så går jeg ud fra at alle email-adresser bliver sat i karantæne så de ikke kan oprettes af andre, som herigennem vil kunne få adgang til ens private post???? eller hvad sker der her?!? Synes generelt at hele den her påstyr er håndteret meget dårligt af TDC, og informationen er meget mangelfyldt.

3. Hvorfor er det ikke muligt at overflytte ens adresse til en tdc freemail??

Junior bruger
larspmik
Registreret: ‎20-09-2010
0

Sv: Netbasis ?

Mine forældre har i over 10 år haft en gratis email-adresse hos TDC xxxx@mail.dk gennem "Netbasis". Nu har TDC pludselig fundet ud af at de vil have 29kr/måned for denne. De eneste alternativer er at de nedlægger e-mail adressen eller at mine forældre skal opretter et bredbåndsabn. hos TDC. De har allerede et abonnement hos søsterorginationen yousee men dette er åbenbart ikke godt nok. Hvis de ikke gør noget vil TDC begynde at opkræve de 29kr/måned hvilket jeg vil påstå er en pris helt ude af propertioner. Man kan få denne service gratis rigtig mange steder (gmail, hotmail, ...).

Også i en reklame-fri version er denne pris helt ude af propertioner. Hvis man forstillede sig at TDC flyttede deres mail-domain til f.eks. webhotellet one.com så ville man her kunne oprette alle xxx@mail.dk adresser i et abonnement til 11.25kr/måned. Dette ville så dække alle xxxx@mail.dk adresser og dette vil nok være et meget stort antal. Dvs. at tdc's fortjeneste ville være

(et meget stort antal xxxx@mail.dk adresser)*29kr/måned
- (èt abn.)*11.25kr/måned
= en meget stor fortjeneste

Hvorfor skal tdc være næsten uendeligt meget dyrere end en tilsvarende service fra et andet selskab. Hvis det havde opkrævet et beløb a'la 10-20kr./om året kunne man måske have kunne acceptere det men 348kr./år. Det er alt for dyrt.

Hvis man googler på netbasis + tdc vil I se at vi ikke er de eneste der er frustreret. I vore dage er en email adresse lige så personlig som et telefonnr. Telefonnummeret kan man flytte til et andet selskab men det kan man ikke med en email adresse. Og hvis vi nu acceptere dette abonnement hvem siger så ikke at de næste år sætte den ydereliger op.  

Vi har prøvet at komme igennem til TDC's kundeservice men man bliver blot smidt af deres kø-system.

Bruger
allou
Registreret: ‎20-09-2010
0

Enig med det du skriver. Og du kom trods alt igennem til at være i kø. Da jeg ringede for 10 minutter siden  fik jeg blot en meddelelse om at de havde travlt, prøv igen senere, og så blev opkaldet afbrud! Synd for de folk der bliver snøret til at betale for en email adresse hos bredbåndsudbyderen. Jeg kan anbefale one.com, har haft dem i flere år uden problemer, men man skal finde på et godt domænenavn, ellers er der gmail og ymail (yahoo) som begge fungerer fint.

(tidligere administrator)
Patrick
Registreret: ‎19-08-2010
0

Hej

Denne tråd er startet parallelt med en lignende tråd, med samme emne, andet sted på forum.

Vi lukker denne tråd nu og opfordrer til at læse løsningen på den anden tråd her:

http://forum.tdc.dk/t5/Abonnement/Hvad-sker-der-med-min-mailadresse-Og-hvorfor-nu-dette-gebyr/m-p/11...

Hvis der herefter stadig er spørgsmål, er I velkomne til at stille dem på den anden tråd. Så kan vi holde overblikket.

Hilsen

Invisigoth

Patrick

Bare spørg - Der er INGEN dumme spørgsmål

Klik på synes godt om, hvis du synes godt om et indlæg. Klik på Accepter som løsning, hvis dit spørgsmål er tilfredsstillende besvaret, så kan de andre brugere nemt finde svaret.
Don't Panic!