Svar
Bruger
petercw
Registreret: ‎11-07-2011
0

Hvordan får jeg tilbagebetalt penge via min kredit nota?

Hej,

Jeg har modtaget en kredit nota fra TDC, med et beløb som jeg skal have tilbagebetalt.

Jeg har forsøgt at benytte www.tdc.dk/tilbagebetaling

Siden på ovenstående link fortæller mig, at beløbet er for stort til at kunne blive tilbagebetalt via den side og henviser mig til TDC Selvbetjening.

Jeg har en bruger på TDC Selvbetjening, men jeg kan ikke finde nogle menu punkter, som omhandler tilbagebetaling.

Med andre ord... Hvordan får jeg mine penge udbetalt?

Jeg har prøvet telefonisk og mail kommunikation med TDC, men det er endnu ikke lykkes mig at få pengene udbetalt.

Mvh peter

Ansat i TDC
Rabo
Registreret: ‎15-09-2010
0

Sv: Hvordan får jeg tilbagebetalt penge via min kredit nota?

Hej Peter

For at få pengene udbetalt via Selvbetjening på mit.tdc.dk, skal man gå ind under "Regning" og "Regningsarkiv".

Her vil der under overskriften "Ubetalte regninger" ligge en regning/kreditnota, hvor der gerne skulle være et beløb med et minus foran, tryk på linket "Udbetal", ved siden af dette beløb.

Vh.

Rasmus - TDC

Bruger
sven1
Registreret: ‎13-07-2011
0

Jeg har samme problem. Jeg har forladt TDC, og der skal tilbagebetales 1745 kr. Anvisningerne på den sidste faktura har ingen virkning på tdc.dk/selvbetjening. Det er ikke muligt at logge ind. Mit telefonnummer er nu aktivt hos en anden operatør.  /tilbagebetaling   "beløbet er for stort" er en anden joke for at drive tidligere kunder rundt i manegen. Kun idioter bruger tid på alm telefonopkald. Så nu sender jeg et bank reg.nr og konto nr. papirskriftligt til TDC's adresse. Hvis der kommer flere hindringer for tilbagebetaling orienterer jeg DR's kontant. TDC er rigtigt ubehagelige i kommunikationen, så jeg er glad for at have forladt dem.

Ansat i TDC
Rabo
0

Hej sven1

Det virker ikke helt gennemtænkt.

Du er velkommen til at sende mig en PM (Tryk på mit brugernavn ude til venstre og vælg "Send en privat meddelelse til denne bruger" under Kontaktoplysninger).

Så skal jeg sørge for at få pengene overført til din konto.

Husk at inkludere dit telefonnummer og bankkonto.

Vh.

Rasmus - TDC

Bruger
petercw
Registreret: ‎11-07-2011
0

Jeg har nu heller ikke oplevet noget positivt med TDC service.

Jeg købte to telefoner i min lokale TDC butik, med to forskellige dankort.

Jeg bad dem trække pengene ifølge aftale fra min budget konto.

De sendte mig to regninger, hvor de krævede betaling for 6 mdr. afbetaling samt 6 mdr. abb. forud betalt, på trods af at jeg havde lavet en aftale i min TDC butik, om at jeg skulle afdrage pr. mdr.

Derefter lavede de mit abb. om, uden min godkendelse til noget som kostede 299.- pr. mdr. i stedet for det jeg havde købt.

Senere lavede de et ejerskifte fra mine telefoner, for dernæst at lave abb. om en gang til.

Det fik jeg selvfølgelig masser af regninger på.

Jeg har løbende fået forskellige kredit nota, men ingen af dem har jeg fået udbetalt.

De trak uregelmæssigt små 3.000.- kr. fra min konto og betalte dem tilbage ca. 5 uger senere via check.

På den ene af telefonerne kan jeg stadig se en regning på lidt mere end 1800.- kr. som jeg ikke ved hvor kommer fra.

Jeg har dog fået to regninger for nyligt, som utroligt nok ser korrekte ud.

Jeg købte mine telefoner d. 10-05-2011 og der er stadig ikke styr på det, på trods af at jeg har E mailede med 6 forskellige TDC ansatte, talt i telefon med flere end jeg nogensinde kunne holde styr på.

Personligt er jeg dybt frustreret og krydser fingre for, at alle de forkerte regninger og underlige kredit nota, at de blot forsvinder af sig selv.

Jeg har i hvert fald opgivet at ringe til support. Jeg har også opgivet at sende mails til dem, for dem svare de ganske enkelt ikke på længere.

Doktor
PeterA
Registreret: ‎24-08-2010
0

Hverken TDC eller andre kan hæve på andres konti uden autorisation. Heller ikke selvom du har brugt dit dankort.

Skulle det alligevel ske er der kun en vej - og det er i banken - omgående! Her gør du indsigelse mod transaktionen. og så er det op til den forretningsdrivende at bevise at du har autoriseret den.

Der findes ingen helt faste regler for hvor hurtigt man skal gøre indsigelse - men det skal ske "uden unyttingt ophold". I praksis skal det oversættes til hurtigst muligt, og hvis der går mere end 10-14 dage skal man nok have en rigtig god grund.

Derfor beklager jeg at måtte sige det - men du har selv bidraget til den forvirring der er opstået. Sandsynligvis er der ikke så meget at gøre nu - men du bør tage en snak med din bank og se om de kan hjælpe med at få redet trådene ud.

Vh

Peter

Bruger
sven1
Registreret: ‎13-07-2011
0

Lad være med at fylde mig med løgn, flabede knægt! På dit RABO site er der ingen levende links, og slet ikke til Send en personlig meddelelse.... Kom med mine penge eller jeg orienterer Kontant!

Ansat i TDC
Rabo
0

Hej sven1

Nu ved jeg ikke om det er sætningen "Det virker ikke helt gennemtænkt.", du opfatter som flabet, i så fald undskylder jeg, for den kommentar var rettet mod vores udbetalingsløsning, som du jo ikke kan benytte dig af.

Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig - så lad os holde fast i den gode tone.

Jeg går videre med det her, for det skal selvfølgelig ikke være besværligt at få sit tilgodehavende udbetalt, når man forlader TDC.

Ang. PM er der et punkt ude til højre, efter du har trykket på mit brugernavn, hvor der er en overskrift der hedder "Kontaktoplysninger", og her er der en knap der hedder "Føj Rabo til venner" og lige over denne skulle der gerne stå "Send en privat meddelelse til denne bruger".

Vh.

Rasmus - TDC

Bachelor
Nyuu
Registreret: ‎03-01-2011

Dyb respekt for Rabo og alle de andre "Ansat i TDC'ere" som hver eneste gang svarer høfligt og præcist på selv de mest flabede og uforskammede indlæg fra andre brugere på dette kunde til kunde forum.

Nyuu
Jeg har ikke fejlet, jeg har blot fundet løsninger der ikke virker
Junior bruger
surmand
Registreret: ‎17-08-2011
0

og hvis man nu ikke har tilmeldt sit tidligere nr. til selvbetjeningen virker det heller ikke = tålmodighed i køen på det fantatiske ''service'' nr 80808010.

LIVET ER FOR KORT TIL TDC

Forfatter
Reinar
Registreret: ‎05-10-2010
0

[ Redigeret ]

Jeg har været tilmeldt selvbetjening, men efter at jeg har forladt TDC har jeg ikke adgang til nogen services mere - heller ikke regningsservice.

Jeg kan dog underligt nok stadig logge ind på selvbetjening.

Så det er da lidt meget komisk, at man på sin kreditnota får at vide, at man skal gå ind via selvbetjening for at få sine penge overført til sin konto.

Det må kunne laves bedre :-)

I øvrigt er der nu gået 2 måneder siden jeg opsagde TDC - hvis DET havde været omvendt m.h.t. betalingen, så .............

Junior bruger
JP78
Registreret: ‎20-09-2011
0

Hejsa!

Jeg har også fået et kreditnota, da jeg har opsagt mit bredbånd, men dog har beholdt TV. Og jeg fulgte instruksen om at gå ind på siden: tdc.dk/tilbagebetaling. Men dette link virkede/eksisterede ikke!!! Hvad går man så? Jeg har intet oprettet under selvbetjening, da jeg ikke bruger TDC.dk meget, men jeg prøvede at oprette alligevel, og det første, man skal indtaste er et telefonnummer. Men jeg har intet telefoni hos TDC, så det duede heller ikke.

Så ringer jeg i stedet for. nu er der knap gået 20 minutter på nettet :-) Så får jeg fat i en medarbejder, som ganske rigtig kan se min kreditnota, men hun prøver at overbevise mig om, at jeg ikke skal have dem, da jeg i så fald vil skylde TDC 650 kroner! Hvis ikke jeg var småirriteret, så blev jeg det!! Hun mente, at når jeg betalte min regning via BS den 3/10, så ville det beløb automatisk blive fratrukket mig, men det gør det netop ikke - det er jo derfor, jeg har fået en kreditnota! Så bad hun mig vente lidt, og vendte tilbage efter snak emd en mere erfaren kollega, som gav mig ret. '

Og jeg belv egentligt lidt sur. Jeg siger til hende, at havde det nu været en anden kunde med lidt mindre rygrad end jeg, så havde han/hun bare givet TDC ret, og så havde vedkommende ingen penge fået i værste fald. Og dertil undskyldte hun så, og bad mig tage det roligt ( jeg var nu meget rolig ), og forklarede at hun lige skulle ind i sagerne, da hun jo lige var kommet fra barsel!!!!!! Det kan JEG da ikke tage mig af? En medarbejder i en kundeservice skal da vide, hvad hun taler om, da hun er til for kunderne og ikke omvendt.

Men for at gøre en lang historie kort - så oplyste jeg mit kontonummer, og får pengene overført. Kunne det ikke abre være så nemt fra starten? Jeg vil egentligt gerne have en TDC medarbejders besyv med omkring ovenstående, og om det behøver være så vanskeligt for alle?

Med venlig hilsen

Johnny Poulsen

Ansat i TDC
Rabo
0

Hej Johnny

Jeg beklager din oplevelse og jeg forstår godt din frustration, det er ikke sjovt at sidde og spilde sin tid, på noget der bare skal virke.

Jeg har lige prøvet at kopiere linket tdc.dk/tilbagebetaling ind i min browser, og jeg ryger direkte ind på tilbagebetalingssiden, så jeg ved ikke om du har fået et punktum kopieret med ind, eller om der har været en driftsforsyrrelse på siden.

Omkring din henvendelse til Kundeservice, er det begrænset hvad jeg kan sige.

Det er selvfølgelig uheldigt, hvis en Kunderådgiver står lidt for hårdnakket på en holdning, der ikke er korrekt, men jeg er trods alt glad for at du kunne overtale hende til at gå til en kollega, og jeg håber da at hun tager det til efterretning, så hun også en anden gang vender tvivlsspørgsmål med en kollega.

Vh.

Rasmus - TDC

Junior bruger
palle0620
Registreret: ‎19-12-2010
0

Prøver at overfører penge som jeg har tilgode til kommende tlf regning,det er da godt nok besværligt.

Måske skulle tdc lave en hjemmeside for sådanne ting så alm. mennesker kan forstå det. Det er jo ikke svært at se andre også har problemer.

Junior bruger
seniore
Registreret: ‎18-11-2011
0

[ Redigeret ]

Fakturaspecifikation 89xxxxxxxxxx

Kundenr.:40xxxxxxx

2xxxxxxx    beløb -151,67

Arbejdernes Landsbank. REG. nr xxxx KONTONR. xxxxxxxxxx

AUTHORIZED SIGNATURE

Jeg har slettet diverse følsomme oplysninger.

/Rasmus - TDC